onsdag 24 augusti 2011

Seg!

Hade stora planer för kvällen, det var allt möjligt pyssel som skulle ordnas. Istället hamnade jag i soffan med huvudvärk, halsot, snuva och eventuellt lite feber. Bra timing, lagom tills jag kör igång för fullt med jobbet imorgon. Får bli sängdags alldeles snart, nu har jag väl också fått en förklaring till min extrema trötthet igår kväll.

Fyllde nyss i en enkät jag fått till min mail. Rätt varierande frågor måste jag säga. Massor av frågor också. Lite utan sammanhang, efter frågan om hur man blivit mottagen på BVC kom frågan om vem som är Sveriges sexigaste man...

Några små funderingar ryms i hjärnan, annars tar snuvan det mesta utrymmet där. Kan någon berätta för mig på vilket sätt jag hjälper folk med cancer/MS/depression eller vad det nu brukar vara genom att kopiera en status som någon annan har skrivit och sedan klistra in den på min Facebookprofil? Ett vettigare alternativ är kanske att betala in lite pengar till forskning. Och varför ska jag kopiera och klistra in att jag har världens bästa mamma? Min mamma har ju inte ens Facebook, är det inte bättre att jag säger saker till henne. Att klistra in att man har de bästa barnen, eller gå med i en grupp "Vi som älskar våra barn" känns ju bara så dumt att det nästan inte ens är värt att kommentera. Finns det någon (frisk) människa som inte älskar sina barn?

Nu är det sovdags (hoppas jag, benen och ryggen värker så jag är inte helt säker på att jag kommer att kunna somna) så att jag är pigg imorgon!

Inga kommentarer: