tisdag 9 augusti 2011

Galet

Här hemma spårade det ur strax efter gårdagens inlägg, August var arg och skrek resten av dagen och efter några timmar gjorde jag detsamma...

Idag har vi haft en mysig dag även om Irma väl kanske inte uppskattade sprutan i morse, men det gick fort över. Jag hade fått välja tid och tog idag för att jag då trodde att eventuell feber skulle ha hunnit försvinna innan förskoleinskolningen som börjar på måndag. Om jag hade läst på lite så hade jag kanske haft koll på att febern (om den kommer) dyker upp efter fem till åtta dagar. Välplanerat...

Nu har dock gott lite överstyr här; familjens fyraåring, iförd en minibadring, kryper omkring i klädkammaren och ropar "I can get it, I´m in charge!", lillungen verkar vara en avkomma till Spiderman eftersom jag nyss hittade henne hängandes utanpå ett skåp utan hyllor (jag skojar inte) och jag själv är toknervös inför kvällens lopp (undra varför, jag har väl sprungit 100-tals tävlingar förut - men det kan kanske ha något att göra med att typ varannan människa jag möter på stan, även sådana jag knappt känner, stoppar mig och frågar om jag ska springa och tippar mitt förväntade resultat).

Sedan har vi ju Lova då. Lova är familjens tredje barn, eller hon är väl Augusts bebis egentligen. Hon är omhuldad och rätt så bortskämd, hon har egen bilbarnstol och egen bobbycar, hon sitter med oss vid matbordet och hon sover i Augusts säng. Men hon är så försigkommen. Till exempel så byggde hon häromdagen en helt egen rymdraket som hon flög med över altanbordet så att alla blomvaser slogs omkull. Under tiden jag har skrivit det här inlägget har hon satt igång vattnet i badkaret så att August var tvungen att hoppa i och stänga av, med följden att han blev genomblöt. Som sagt, hon har oanade talanger den där dockan...

Inga kommentarer: