torsdag 11 augusti 2011

Efterlysning!

Om någon har fina (mjuka) jeans och eller jeansleggings i stl. 80 (eller möjligtvis små 86:or) som ni vill skänka bort eller sälja så hojta till - alla kläder som jag reaköpt till Irma inför hösten är på tok för stora. Hon håller på att växa ur stl 74 så hon är mindre än jag planerat... Byxorna ska helst vara ganska smala i midjan eller gå att dra åt med knytband eller resårknappar på insidan, annars tappar hon dem. Andra snygga neutrala byxor (mjukisbyxor, leggings i lite tjockare tyg som går att använda som vanliga byxor och inte bara till klänning och tunika och liknande) sökes också - jag har gått  med ljus och lykta i affärer de senaste veckorna utan att jag hittat något jag gillar.

Har sparat en del byxor efter August, men de flesta funkar inte alls eftersom hon är mycket smalare. Tröjor funkar bättre, både de hon får ärva och det jag har köpt, eftersom de inte halkar av om de är lite stora...

1 kommentar:

Camilla sa...

Jag har några leggings i 80 som jag hade tänkt lämna in till försäljning till kyrkan. Jag har nog tre jeansleggings, tunnare, men de går ju inte att dra åt i midjan. Men jag har ett par fina beigea mjuka byxor med resår och mudd nedtill och lite spetts på fickorna (svårt att förklara). Jag kan skicka bilder om du är intresserad av något?!