torsdag 30 juni 2011

Sommar, sommar, sommar!

Nu är det riktigt varmt ute och då måste man bada. Vi har varit både vid Djulö och vid sommarstugan och det är bara att konstatera att mina barn inte är av samma sort. August tycker att han är modig om han törs doppa fötterna (han är rädd för botten på sjöar) medan Irma badar gärna, mycket, ofta och länge. Idag fick jag bära en gallskrikande unge över torget - hon blev vansinning när jag lyfte ner henne från kanten på fontänen dit hon klättrat upp för att hoppa i...



 Gårdagens middag, härligt!

 Mamma och pappa kom hem från semester i Helsingborg där de besökt Ebbas Café och köpt med sig dammsugare. Den lilla är en normalstor som August har bakat, den andra är från Ebbas.. Lägg märke till att den ha slang och munstycke.

Imorgon är det Trosa stadslopp och jag ska, för första gången på länge, åka på tävling utan familjen. Jag åker med min klubbkompis Anders, Rickard och August åker och fiskar med Rickards jobb och Irma får besök av mina föräldrar.

På lördag ska vi till Enköping på dop, det ska bli jättekul!

1 kommentar:

mamma sa...

härliga sommarbilder :)
kram