måndag 27 juni 2011

Måndag

Ligger på soffan och slösurfar samtidigt som jag sjunger Allsång med Lotta och hennes gäster, sommarkänsla! Jag kände att jag behövde vila och efter att ha tagit rätt på all tvätt efter att barnen somnat så tyckte jag att jag hade förtjänat det också. Det har ju varit mycket ett tag och jag måste komma ihåg att vila, men som vanligt när jag ligger still och inte gör så mycket så känns det som att jag har glömt något viktigt, jag har lite svårt att varva ner.

Jag vill verkligen inte vara en sådan person som alltid är på språng, jag tycker att det är viktigt att kunna lyssna på sin kropp och ta sig tíd att ta hand om sig själv. Tyvärr är jag inte alltid så bra på det, men jag övar eftersom jag vet att jag inte orkar köra på i full fart hur länge som helst. Jag är skyldig både mig själv och min familj att ta hand om mig så att jag orkar.

I torsdags kväll var jag så trött så jag grät, det hade varit alldeles på tok för mycket ett tag och dessutom hade Irma varit vaken en del på nätterna. Det slutade med att jag åkte hem och sov en natt hos mamma och pappa (de var på semester så jag fick huset för mig själv) och det gjorde underverk - precis vad jag behövde! Visst fick jag dåligt samvete för att jag lämnade familjen för att tänka på mig själv, men vilken nytta har de av en slutkörd mamma?

Hur som helst, nu ligger jag och softar efter en varm dag. På förmiddagen var vi i sjukhusparken och lekte, där var också Augusts förskola så han hade många kompisar att leka med - perfekt! Resten av dagen har varit rätt gnällig från barnens sida, men imorgon tar vi nya tag!

2 kommentarer:

Isa sa...

Ta hand om dig! =)

Nissetroll sa...

Tack snälla Isa! Ha det bra!