tisdag 28 juni 2011

Firar

Firar med lite jordgubbar och Allsång på Skansen att jag numera är tillsvidareanställd i Landstinget Sörmland, jag är inte längre vikare. Det kan jag fira eftersom det förmodligen betyder att jag klarar mig igenom nästa gallring, i det nyaste sparförslaget var det bara vikarer som skulle varslas. Vi får väl se hur länge det förblir så...

Glimtar och tankar från dagen:

  • Varit nere vid Djulö idag med barnen. Det var skönt, men osmart att vi gick dit (August cyklade) för var för himla varmt på tillbakavägen.
  • Vi har sett en padda (vårt husdjur, det var två från början men en råkade jag köra över med gräsklipparen - inte roligt!) och en orm idag. August tyckte först att ormen var häftig (kolla vilken stor Dagge mamma) tills jag upplyste honom om att det var en orm (eftersom han var på väg att cykla fram till den), då fick en panikanfall, eller något i den stilen. Själv kan jag konstatera att min ormfobi blivit bättre sedan jag fick barn och tvingas vara lugn för deras skull.
  • Jag kan också konstatera att Måns Zelmerlöv sjunger ganska så väldigt mycket bättre än Anders Lundin.
  • Slutligen hoppas jag på att jag är piggare i benen på fredag än jag var idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till anställningen! Kram Sim-Fia