onsdag 1 juni 2011

Hej mina läsare!

Jag har inte glömt bort att blogga och jag inte heller tappat motivationen, men jag har haft lite dåligt med ork och tid den här veckan.

Min chef frågade så snällt om jag kunde tänka mig att jobba på fredag, det kändes som att jag kunde vara snäll och göra det eftersom min nästa arbetsdag är den 29/8 - känns inte helt fel!

August har haft barnkalas (picnic på vardagsrumsgolvet eftersom vi har sålt våra köksmöbler och bara har tre stolar...) och "folkkalas" (folk = vuxna, enligt August). Kalaset för "folket" kunde vi tack och lov ha utomhus, jag är inte så säker på att våra föräldrar och morföräldrar hade uppskattat fika på ett lakan på golvet lika mycket...

Apropå sälja, här säljer vi saker hej vilt; skötbord, byrå, mattor och ytterdörrar (de gamla från huset, vi hade tänkt slänga dem på tippen men slängde ut en Blocketannons istället och fick 600 kr). Möbelmagasinet ska få sig ett besök också och lite ska lämnas in på loppisen mitt emot oss. Jag gillar inte att slänga saker som någon annan kan få nytta av.

Dagens komplimang: "Oh vilket lockigt fint hår du har, och så har du ju så fina tänder. Tänk att en del får allt". Att jag har ganska gula tänder (och en lagad framtand som jag har slagit av en gång) och ganska risigt hår spelade inte så stor roll just då - det är ju fint med komplimanger som kommer från hjärtat. Och så kan det ju väga upp det faktum att fler än en av mina patienter har frågat mig om jag är en tjej eller kille. Kanske ska önska mig nya bröst i 30-årspresent... Nu känns det lite som att det här inlägget håller på att spåra ur, sovdags!

Inga kommentarer: