lördag 28 maj 2011

Mokkasin

Och här kommer dagens sjunde inlägg... Jag som inte tycker att jag hinner någonting, men blogga hinner jag. Fast jag skriver ganska snabbt och på kvällen måste jag sätta mig och ta det lite lugnt, jag orkar inte fara runt hela tiden.

Nu skulle jag i alla fall skriva ett inlägg om att det är supertråkigt att Mokkasin ska stänga igen. Var inne där en sväng idag (och köpte en supertuff ballongkjol från Mini Rodini till Irma) och Sofia berättade att de flesta kunder hon har inte bor här i stan - de kommer någon annanstans ifrån eller så är det utflyttat folk som handlar när de är "hemma". Men varför handlar då inte folk härifrån? Jag tycker att folk hela tiden tjatar om att det borde finnas något annat här i stan än bara de vanliga klädkedjorna och att det inte finns några roliga saker till barn. Och nu när det har funnits det, då handlar inte folk. Vad gör folk då? Åker till Norrköping på "helgnöje" och shoppar? Konstigt att det inte öppnar några "roliga" affärer här i stan då?

Jag kommer i alla fall att sakna Mokkasin jättemycket! Att gå in och bara småprata lite, kolla söta kläder, fin inredning och plocka med mysiga leksaker. Det kommer att finnas nätförsäljning i fortsättningen, men det blir inte samma sak. Mokkasin har ju haft de där sakerna som alla skriver om på sina bloggar och beställer hem, varför inte gynna lokala företagare och dessutom slippa frakt? Leksaker i trä och tyg från Oscar och Ellen, lantlig inredning, utklädningskläder, fina barnkläder och gulligt småpyssel. Jaja, tråkigt är det.

Inga kommentarer: