söndag 15 maj 2011

Söndag

Jag har verkligen inte ork till vitsiga rubriker längre, eller har jag någonsin haft det? Idag har jag inte ork till så mycket alls, jag lider av akut sömnbrist. Jag har sovit väldigt dåligt ganska många nätter nu, oklart varför, ändå kämpade jag mig uppe och såg klart omröstningen i ESC igår. Hade inte tänkt göra det, men det blev ju ganska spännande när Sverige helt plötsligt höll sig i toppskiktet. Sedan sov jag ganska bra i natt och barnen sov till efter åtta, tyvärr fick deras pappa ett akut renoveringssug och klev upp halv sju för att åka till huset - där var min sömn slut...

Dagen har dock varit bra trots att jag har känt mig skakig och febrig - hoppas innerligt att det beror på trötthet och inte sjukdom - en sväng till huset på förmiddagen och så stort barnkalas i kyrkan på eftermiddagen. Vi gick en sväng till lekparken när vi var vid huset. Lekparken ligger i änden av vår alldeles lagom stora gata (återvändsgränd, tolv hus) och på vägen dit plockade vi upp Augusts lilla tjejkompis som var ute och lekte. Åh vad jag redan älskar det nya livet, vad lätt allt blir! Barn i närheten, ingen trafik på gatan, på väg hem från lekparken stannade August hos Nellie en stund och vill de sedan gå ner till oss så gör de bara det. Härligt!
Efter sångavslutningen höll vi på att bli kriminella inne på Coop när vi höll på att missa att August hade gömt ett halvt vitkålshuvud hos Lova i dockvagnen. Oklart varför han valde just vitkål, men han är ganska inne på det för tillfället.

Vi har massor av saker ute på Blocket just och har fått en hel del sålt. Ikväll har vi sålt våra köksmöbler, kanske inte helt genomtänkt eftersom det trots allt är fyra veckor kvar tills vi flyttar och vi innan dess ska avverka två kalas för August - håll tummarna för att det blir fint väder när han fyller...

Inga kommentarer: