fredag 13 maj 2011

Fredag igen

Jobbet i veckorna, renoveringen och alla vardagsbestyr tar upp mycket tid, men blandas upp med diverse roliga saker också. I onsdags var jag och barnen på flyttfika hos Martina tillsammans med ett helt gäng kollegor. Trevligt och mycket god mat även om det nog hade blivit betydligt lugnare utan barn... Men August lekte med sitt lego nästan hela tiden och Irma var också ganska nöjd, om än lite högljudd. Kul att umgårs med lite folk, men jag hade nog gärna varit utan det här flyttfikat också eftersom jag inte alls tycker att det är särskilt roligt att Martina och Johan ska flytta till Västervik. Men Västervik är ju ett fint semestermål...

I torsdags var det avslutning på babysången så Rickard och August (och dockan Lova) hängde med dit, mysigt! Irma ska få börja på 1-2-årsgrupp i höst, men August ska inte gå på sång då - lite ovant kanske eftersom han gått åtta (!) terminer i sträck nu; två på babysång, tre på 1-2-årsgrupp och tre på syskonsång. I höst kommer han nog att få gå några gånger med sin fyraårsgrupp på förskolan men sedan dröjer det tills han är fem år innan det finns körlekis som han kan börja på - han bröt ihop lite häromdagen när han fick det klart för sig.

Lite bilder från sången ( har massor av fina, men eftersom jag inte frågat de andra föräldrarna om jag får lägga ut dem så blir det bara några stycken):



 När jag gick till jobbet efter sången fortsatte resten av familjen till lekparken:

Det är så kul att träna just nu, det känns så himla bra (förutom min j...a artrostå, men den får jag ignorera) och jag känner mig faktiskt väl förberedd för Göteborgsvarvet - hoppas bara att jag inte blir sjuk. Husvagnen är hämtad och i helgen ska den städas, sedan far vi iväg på onsdag och blir borta några dagar (och till potentiella inbrottstjuvar kan jag meddela att vi har husvakt...).

Imorgon ska jag och mamma på musikalen Annie, det ska bli jättekul! På söndag är det barnkalas/terminsavslutning med syskonsången, det är mycket kul nu!

1 kommentar:

Anna sa...

Vilka fina bilder från sången :) Om ni fick nån bra bild på Lowa får du jättegärna lägga upp den (så jag sedan kan spara den).
Hoppas allt är bra med dig. Vi får se till och boka in en träff snart igen. Kramar Anna