onsdag 6 april 2011

Träning

Irma och jag har haft ett eget träningspass tillsammans idag, man kanske kan kalla det för mamma-barn-intervallträning. Jag och barnen var själv hemma, Rickard renoverade (oväntat va?). Köket såg ut som ett bombnedslag och eftersom maten var avklarad så tidigt så var det ganska gott om tid innan det var läggdags. Så efter att barnen fått pyjamas på sig så tänkte jag försöka städa upp lite i köket innan jag la barnen. Irma ville hjälpa till. Det är bara det att vi inte kompletterar varandra så bra i köket - jag plockar in i diskmaskinen och hon plockar ur. Eller klättrar upp på luckan.

Så vi körde lite snabbhetsträning istället. För båda två. Jag lyfte in Irma i vardagsrummet där August satt och tittade på barnprogram, sprang till köket och började plocka in i diskmaskinen. Efter ungefär tre tallrikar, eller kanske 10 sekunder, var Irma där och plockade ut en kladdig sked eller så. Jag lyfte upp henne, släppte av henne i vardagsrummet och sprang tillbaka. Sköljde en kastrull, in i diskmaskinen, plockade bort Irma från luckan och lyfte in henne i vardagsrummet... Ja, ni fattar. Bra träning!

1 kommentar:

mamma sa...

kan det möjligtvis vara detta som kallas "vardagsmotion"? :)