söndag 17 april 2011

Helgen i bilder:

Tuffa storstadskillen Ebbe från "Hufvudstaden"
Vi fick besök av Sofie och Ebbe en stud igår förmiddag, mysigt! Ebbe har blivit så himla stor, snart fem månader. Han tyckte att det var jättekul att sitta och titta på när August och Irma lekte, men jag tror att han nog hade velat kunna krypa efter dem också.

När de hade gått lämnade jag barnen i Vingåker och åkte till Kumla. Mormor mötte upp mig där så jag fick lite sällskap. Loppet gick halvbra, det kändes segt från start till mål. Men med tanke på det så var väl tiden hyfsad - 41,15 räckte till en fjärdeplats. Jag hade nog tänkt mig kanske halvminuten snabbare, men det blir ju inte alltid som man har tänkt sig... Om inte annat så blev det ett bra träningspass.

 Irma med sin stora kärlek...

 Paus i arbetet vid huset. Idag har vi slitit som djur hela dagen och barnen har varit superduktiga!

August jobbar och sliter hela tiden; han kör jord, gräver, sågar frigolitbitar med leksakssågen, bär omkring på brädor, gör hål i frigolit med en skruvmejsel och massor av andra viktiga saker. Tur att vi har honom!

 Eftermiddagsmellis

 Kycklingar och tuppar i kattgräs och krasse

 Glada pyjamasbarn

1 kommentar:

mamma sa...

ni har mycket jobb, men med så bra hjälp av August och mysiga pauser med hela familjen så förstår jag att det går bra!
Kram