fredag 15 april 2011

Hej igen!

Den här veckan har det verkligen varit usel uppdatering här, jag har visst haft annat för mig. Jag känner verkligen inget behov att redovisa för er vad jag har gjort istället för att blogga, men eftersom veckan gått så himla fort så kanske jag behöver summera den lite för min egen skull - jag har visst lite rörigt i huvudet nu.

  • Söndag (OK, hör väl kanske till förra veckan men jag startar här): badhuset med barnen, promenad dit och hem, lek, plantering av kattgräs (blir inte lika fint som krassen som nu grönskar frodigt) och lite tjatiga barn. Sent på kvällen fixade jag lite tråkiga måsten, som till exempel att röja papper, lägga ut saker på Tradera och skicka lite viktiga mail. När Rickard kom hem från huset tog August och jag en cykeltur som han tyckte var mycket spännande. Vi pumpade cykeln på macken, letade efter (och hittade) min favoritscarf som jag tappade på väg hem från badhuset, kikade i huset, pratade med våra nya grannar och så plockade vi tussilago och skaffade påskris. När vi cyklade över stan såg vi också den här fontänen, August frågade om det var moln som ramlat ner.
  • Måndag: jobb, tre timmars kurs på bvc (barn-HLR och första hjälpen), kvällspromenad i solsken och tyvärr lite för lite barntid eftersom barnen och Rickard var i Lerbo och inte kom hem förrän läggdags (därav kvällspromenaden, ett undantag innan barnens läggningstid).
  • Tisdag: jobb, ärende i Nyköping, träning - segt - och sedan stupa i säng.
  • Onsdag: diverse möten, lunch på stan, andra delen av bvc-kursen (ganska matnyttig, men inte hade det behövts sex timmar för det vi fick lära oss), intensiv barnkväll och lite tv.
  • Torsdag: babysång, fyndande på KappAhl (klubbdag, 25% rabatt på ett helt köp) där jag köpte midsommarkläder till mig och Irma, fast Irma fick två: en vit, en puderrosa (heter det så?) och ett par byxor. Jag älskar KappAhls Vintage Stories-kollektion och nu finns den även för lite större tjejer och vuxna, förut var det bara babykläder (tror jag). Inte är det dyrt heller. Efter snabbbesök på KappAhl blev det jobb hela dagen, en snabb joggingrunda, mat och läggning och så en promenad med Martina - alldeles för längesen.
  • Idag var det ju jobb såklart, August fick ledigt från dagis och hängde med en stund till jobbet. Martina hade fredagsfikat idag så August var med och fikade och så kom Rickard och Irma och hämtade honom sedan. På eftermiddagen var mamma här hemma och sov lite med Irma, vi andra var i huset och dirigerade grävare (se inläggen under). Nu har vi fått bort vår rishög och en massa träd och buskar som skulle bort (och ett par buskar som inte skulle bort också, jag råkade vända ryggen till...). Sofie och Ebbe kom förbi en sväng också.
Nu håller jag på och förbereder mig för säsongens första tävling imorgon, ska bli jättekul! Terräng-SM i Uppsala går samtidigt så det blir nog rätt lugnt i Kumla. I vintras fick jag för mig att jag skulle träna för SM, men så kom det ju liksom ett hus emellan men det var nog lika bra. Jag är laddad för Kumla stadslopp, men idag har jag känt mig lite hängig och frusen - vill INTE bli sjuk! Det svider i näsan också, men det är nog snarare pollenallergi än förkylning (hoppas jag).

Hoppas nästa vecka blir lite lugnare, jag skulle vilja hinna ha lite lugn och ro också, hinna ringa vänner och bara vara lite.

Inga kommentarer: