lördag 5 mars 2011

Vi drar till fjällen!

Och eftersom man ska vara lite försiktig med att skriva sådant helt öppet på nätet så kan jag meddela potentiella inbrottstjuvar att vi har husvakt, i stort sett dygnet runt.

Idag har det varit full fart. Jag har sprungit ett mycket blåsigt distanspass som uppvägdes av den underbara solen som hängde med mig hela rundan - härligt! Under tiden jag sprang så skjutsade Rickard August till mina föräldrar så att han skulle slippa vara med och packa och städa, vi hämtar honom imorgon bitti. Vi kollade på tremilen vid lunch och sedan har tv:n stått på med sport hela dagen så vi har kunnat springa förbi och kika lite mellan varven. Annars har vi mest städat och packat så nu är det mesta klart. Det är skönt att ha det lite fint när vi kommer hem igen, men det är också så att mäklaren ska visa vårt hus för en spekulant imorgon eftermiddag. Det gjorde att vi fick fixa lite i källaren och så också, så det blev fullt upp.

Imorgon är det audition till Körslaget där Katrineholm ska vara med i år. Jag hade gärna gått, men nu går ju inte det eftersom vi åker imorgon. Troligtvis hade jag ändå inte kommit med, men jag hade nog gärna provat i alla fall för det skulle vara fantastiskt roligt att vara med. Men som sagt, jag hade nog inte blivit uttagen och det var lika bra att jag inte kunde gå, för hur skulle jag ha tid med det i vår? Nu läste jag på Facebook att det visst hade varit en liten audition på Ica Maxi idag men att det inte hade kommit så mycket folk - inte så konstigt med tanke på att det inte har stått någonstans om det. Men där hade jag inte klivit fram och provsjungit i alla fall så det gör inte så mycket.

Här är några bilder från förra årets fjällresa, jag gissar att Irma inte kommer att vara riktigt lika fridfull i år...



Inga kommentarer: