fredag 4 mars 2011

TGIF!

Vilken konstig dag jag har haft på jobbet idag. Redan innan fredagsfikat hade jag gjort av med tre plåster på grund av diverse småskador. Eller, den tredje skadan inträffade vid själva fikat eftersom jag hade missat att vi äntligen fått en vass brödkniv och tog i lika mycket som man brukar behöva göra - tyvärr hamnade mitt pekfinger emellan. Så resten av dagen fick jag jobba med handske på mig eftersom jag hade så mycket plåster som var svåra att sprita och dessutom blödde det igenom plåstret hela tiden.
Jag har provat att, utan förvarning, bli bakåtvält och nerdragen från en stol och det var inte en helt behaglig upplevelse, jag har misslyckats med Heimlichmanövern men fått väl godkänt på S-HLR (hjärt-lungräddning), snurrat runt på samtliga sjukhusets avdelningar i jakt på försvunna saker, lyckats se upploppet på herrstafetten (min patient: "Jag kan ju inte träna NU, du får vänta!"), sålt en barnvagn och, viktigast av allt, jag har gjort mitt jobb trots att jag var lite ostrukturerad i huvudet. Men vissa dagar är det mer kringarbete, samtal att ringa, saker som ska kollas upp och sådana saker och idag var det en sådan dag. Men allt blev gjort och nu väntar en veckas semester!

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Ha det så gott!! Kom ihåg att det inte passar sig att komma hem med brutna ben och armar nu när ni ska hålla på i huset så var försiktiga.
Kram!

Martina sa...

Hoppas ni får en riktigt härlig semester! Håller tummarna för fint väder och lagom många minusgrader. Kör försiktigt.
Massa kramar!