fredag 11 mars 2011

Lite uppdatering

Hej på er! Vårt internet har varit väldigt segt så det har varit svårt att ladda upp bilder, då tappade jag sugen lite. Nu har jag lyckats ladda upp lite blandade bilder så här kommer lite glimtar från vår semester.

Skidskoleavslutning. Att sätta August i skidskola var det bästa vi kunde ha gjort! Jag anser mig vara en hyfsad skidåkare, jag tränade i klubb som liten och skulle alldeles säkert kunna lära mina barn att åka skidor men jag tycker att skidskola är bra. Vi var osäkra på om vi skulle välja skidlek för treåringar eller fyra-femårsgrupp men då en nybörjargrupp, men eftersom han ändå har åkt en del och dessutom blir fyra i vår så fick det bli den större gruppen. Han är ju lite försiktig ibland så jag var rädd att han inte skulle våga, men det var inga problem alls! Några av de andra barnen grät första dagen, men det märkte inte August - han var så förväntansfull. Och så himla mycket han har lärt sig på en vecka, nu åker han helt obehindrat helt själv i alla barnbackar, klarar alla svängar i långa slalombanor, åker alla knappliftar helt själv och hänger med oss upp och åker ner från toppen (men då står han mellan skidorna på någon av oss korta bitar när det är lite brantare)

Teckningarna han ritade till sina "fröknar" i skidskolan. Jag trodde aldrig att August skulle börja rita gubbar eftersom han inte har gjort huvudfotingar, men han hoppade direkt till gubbar med tänder, fingrar, mage, luft- och matstrupe (!), öron och alla andra små detaljer. Här har han ritat av sina skidlärare med skidor, pjäxor och hjälmar och i handen har de en varsin kopp varm choklad. August gillar inte varm choklad, men han skulle gärna vilja så han romantiserar gärna det.

Coola lillasystern!

Pappa Rickard och August på toppen

August får medalj av Trolla efter Trollis Cup, hans första "tävling" på skidor.

Hela "bajsormsgruppen", August kommer som nummer tre efter skidläraren, snett till vänster ovanför killen som håller i käppen med skidläraren.

Diplomutdelning

På Augusts begäran kommer en bild på kladdkakan som serveras i toppstugan.

1 kommentar:

Pernilla sa...

Shit vilka snygga skidlärare!!