lördag 15 januari 2011

En lista:

Jag har ju redan gjort en årskrönika, men medan jag sitter och väntar på att bökig tjej (som råkade sova middag till halv sex) ska komma till ro så passar jag på att stjäla den här listan från en annan blogg (fast svaren är mina egna såklart...)

Vad gjorde du 2010 som du aldrig gjort förr? Födde en dotter

Höll du några av dina nyårslöften? Jag brukar ju aldrig avge nyårslöften, men jag tänker oftare att jag ska vara snällare mot mig själv och det är tveksamt om jag har lyckats med det.

Fick några av dina vänner barn? Ja, Hanna och Thomas fick Ludwig, Sofie och Per fick Ebbe och så var det några av hela familjens kompisar som fick barn.

Vilka länder besökte du? Öland? Haha. Skämt åsido, vi höll osss alltså i Sverige. Hade varken tid, råd eller ork för något annat.

Vad skulle du vilja ha 2011 som du saknade 2010? Ett eget hus, lite mer pengar och mer ro i själen.

Vilket datum 2010 kommer du att minnas, och varför? Självklart den 31 januari för det var då jag blev tvåbarnsmamma!

Vart tog det mesta av dina pengar vägen? Vilka pengar? Men det lilla jag har haft är nog spenderat på barnen.

Vad var din största framgång 2010? Att jag vågade ta några viktiga beslut.

Vad önskar du att du gjort mera av? Vilat och levt i nuet.

Vad önskar du att du gjort mindre av? Oroat mig och grubblat. Och hängt vid Facebook kanske...

Största misstaget? Det behåller jag för mig själv.

Har du varit sjuk eller skadat dig? Eftersom Irma är som ett stort virus hela hon så har vi varit konstant förkylda, men inget allvarligare än så.

Bästa köpet? Vet inte, jag kommer inte på något särskilt just nu. Det mesta som vi använder mycket är inköpt 2009.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? Signaturmelodin till Rupert Björn, för den tittade August på dagligen när Irma var nyfödd.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Både och. Amningshormoner?

Blev du kär i år? I min lilla dotter och i hela vår nya fyra personers-familj.

Största musikaliska upptäckten? Spotify...

Vilka festivaler besökte du? Inga, men jag är nog ingen festivalmänniska i alla fall.

Vad gjorde du på din födelsedag? Åt lunch på Avenyn, fikade i Haga och hälsade på min gammelmormor Iris, det var sista gången jag träffade henne.

Bästa filmen? Jag tror inte att jag har sett så mycket filmer, men den senaste Harry Potter-filmen har jag sett och den var bra.

Hur skulle du beskriva din stil år? Eh, vilken stil? Jag ger liksom upp när jag inser att jag inte har råd att förnya mig så mycket som jag skulle vilja så då blir det ingenting istället. Klär mig efter humör (och efter vad som finns hemma); ibland leggings och tunika, ibland baggyjeans och tröja, ibland vanliga jeans och ibland kjol.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Det gör det säkert, men det behåller jag nog för mig själv och det är dessutom inte ås mycket att fundera över nu eftersom året är slut.

Favoritprogram på TV? Oh hjälp! Jag har tittat massor på tv när jag suttit med sovande bebis i knäet, men jag vet inte om jag kommer ihåg vad som varit bäst. Solsidan så klart i alla fall!
Något du önskade dig och fick? En dotter, fler mammakompisar och så hjälp med en del saker.

Vem saknade du? Alla mina kompisar som bor långt bort och som jag inte träffar så ofta som jag skulle önska; Sofie, Hanna, Matilda, Ellen och såklart Annika på Nya Zeeland. Mina "älsklingsungar" Eliasson och deras mamma. Säkert någon mer som jag inte kommer på just nu i skrivande stund.

En värdefull läxa du lärt dig i år? Oj vad svårt! Att saker och ting inte alltid är som man tror kanske? Och att jag har fler fördomar än jag tror om vissa saker (och nej, inte om sådant som man tror att folk har fördomar om).

Inga kommentarer: