onsdag 22 december 2010

Mysigt?

Kan just nu känna att det där med nästan tre veckors jullov från förskolan känns väldigt överskattat... Nu har August (som dessutom borde sova nu) bråkat i nästan sex timmar, med ett kort avbrott för klädsel av julgran. Mamman i familjen har nu, efter diverse mycket fula hot som jag skäms för att berätta om (men som innehöll ord som såga av gran, ingen tomte etc), stängt in sig för att inte göra bråket (just nu på nivån mycket svettig unge som har tagit av sig pyjamasen och satt på sig sina smutsiga dagiskläder igen och står i vardagsrummet och hysteriskt skriker "SÄTT PÅ TV:N!") ännu värre eftersom tålamodet inte är på topp efter nästan en veckas sömnlösa nätter.

Idag har jag dessutom "håller på att bli förkyld-känning" så jag vågade inte gå på massage. Bättre att ta några Alvedon, försöka sova i natt och hoppas på att det försvinner igen, risken med massage är ju att dra igång en förkylning istället. Hoppas, hoppas jag kan sova i natt, i dag när jag var ute och gick med Irma så höll jag på att ramla några gånger för att jag blev så yr. Bra med barnvagn som i vissa situationer kan ha rollatorseffekt...

1 kommentar:

Maria sa...

Vi kan sammanföra dem så kan de skrika ihop. A ligger också på en 6-7 timmar i genomsnitt/dag just nu. Vilken god jul det kommer att bli liksom :/