tisdag 2 november 2010

Toktisdag

Ja, idag är ingen bra dag. Hur Rickard mådde i morse vet jag inte eftersom han åkte till jobbet långt innan vi andra gick upp, men resten av familjen har definitivt vaknat på fel sida. Ingen är på sitt mest strålande humör idag, allra minst jag - som väl ändå förväntas vara den vuxna av oss tre... Det är ju märkligt (eller kanske inte förresten) att de dagar jag vaknar med minst tålamod så är August som mest benägen att testa det. Irma var väl på ganska bra humör till en början, men sedan tror jag inte att hon har mått riktigt bra - antingen är det en förkylning på gång eller så är det de där satans tänderna som spökar. Lillskruttan är helt svullen i munnen, men nu ser man flera tänder genom tandköttet så nu ska det väl snart lätta lite hoppas jag verkligen.

Hur som helst, efter diverse bråk hela morgonen så tappade jag tålamodet helt och hållet vid fikat efter sången. Jag är så aptrött på det där j...a fikat, vem kom på att det skulle vara trevligt med massa fikabröd mitt på en förmiddag när alla skulle behöva fylla på med något rejält? Nog för att jag tar med frukt och annat till August, men hur intresserad är han av det när det finns sötsaker? Varför kan det inte bara vara lite frukt eller mackor till fika? Till slut fick jag ett mindre utbrott och var tvungen att gå ut en stund och "tanka lite tålamod", så trött och irriterad att tårarna kom som de ofta gör när jag är trött utan att det behöver ha hänt något stort. Kan det inte bara få vara lite mysigt någon gång, måste det bli alltid bli bråk? Jag vet ju att jag ställer lite för höga krav på August emellanåt, men vissa dagar räcker bara inte tålamodet. Han kan verkligen reta mig till vansinne, men det är väl så - de man älskar och bryr sig mest om är de som väcker starkast känslor hos en.

Nu ska jag väcka Irma och så ska hela familjen på utvecklingssamtal på förskolan, hoppas det blir trevligt!

1 kommentar:

Anna sa...

*Kramar om* Låter som du hade en jobbig dag. Alla har vi dom och de är alltid skit när dom kommer. Mina tårar kommer också lätt när jag är trött och grinig så du är inte ensam.
Hoppas det känns lite bättre nu, det brukar ju göra det efter några timmars sömn :)
Kramar Anna