måndag 1 november 2010

Nöjd!

Vi har hittills inte haft någon vinterjacka till August någon av vintrarna han har upplevt, inte ens när det var så kallt förra vintern. Han har kört med skalkläder och lager på lager + att han har haft en overall att använda till exempel på dagis när det har varit riktigt kallt. Jag har tyckt att det blir så bylsigt med en tjock fodrad jacka i så små storlekar och han har aldrig frusit, dessutom är det lagom med skaljackan när man bara ska åka och handla till exempel. Men nu i höst hade jag inte riktigt råd att köpa nya skalkläder och det behövdes egentligen inte eftersom han kunde ha de han fick förra hösten. Jag köpte också ett billigare allvädersset som han har haft på dagis tills det blev dags för fleecefodrat regnställ. Men skaljackan börjar ändå vara lite precis i storleken och han kan nog inte ha så jättemycket under den, i synnerhet inte i februari eller början på mars när vi ska till fjällen. Så vi började fundera på om vi skulle köpa en vinterjacka i år kanske. Vi började kolla runt och inte är det billigt inte, även på billigare affärer som till exempel Lindex så kostar ju en vettig jacka minst 4-500 kr. Jag började kolla runt på Tradera och nu har jag klickat hem (och fått hem den, blev lite svettig ett tag eftersom det tog lång tid) en sprillans ny jacka från Didrikssons för endast 279 kr. Den är jättefin och August blev superglad!
Didriksons vinterjacka jacka HELT NY Stl 110 Köp Nu 279kr

Inga kommentarer: