söndag 14 november 2010

Söndagslugn

Eftersom det är himla dålig fart på bloggarna jag brukar läsa just nu så får jag väl uppdatera min egen. Fast det var ju det jag egentligen inte var sugen på, jag ville läsa andra. Måste hitta lite fler bloggar med långa inlägg och många uppdateringar. Vet att många tycker att det är tråkigt med bloggar som har långa inlägg och lite bilder, det gör inte jag.

Helgen har varit sjukt lugn (förutom en hysterisk timme igår kväll, men den har vi förträngt nu) och det har varit skönt. Till och med rastlösa jag har kunnat loda omkring lite här hemma. Igår fick det bli simträning för min del istället för distanspass på Sörmlandsleden, jag hade mystiskt ont i ett ben - jätteont! Nu är det bättre så en kort promenad vågade jag mig på i förmiddags. Annars har vi mest fixat; tvättat fönster, städat, klistrat in kort, städat i lite skåp och lådor, fixat med Fars Dags-överraskningar och så tvättat. Oj vad vi har tvättat, Irmas ögon är inte bättre så det blir kladd på allt. Vi har bytt handdukar flera gånger om dagen sedan i tisdags, örngott och underlakan i hennes säng har vi bytt varje dag, vi har tvättat vantar som det har gnuggats med i ögonen, gosedjur och leksaker och så all vanlig tvätt förstås. Och helt plötsligt lät det ju inte som att vi har haft det så lugnt... Men det har känts så i alla fall.

August var så nöjd med tårtan vi gjorde och han tyckte att det var så kul med en hemlis (fast det är inte lätt med hemligheter: "Pappa, mamma och jag har en överraskning - vi ska göra en tårta"). Han bestämde hur den skulle se ut och så fick morfar och pappa (farfar är i Italien) en alldeles unik tårta med ålar, fotbollar och snögubbar på.

Inga kommentarer: