måndag 15 november 2010

Filuren

August är väldigt klurig av sig och han tänker gärna ut lösningar på olika problem (dock oftast bara problem som innebär att vi säger nej till något, inte lösningar på sina egna problem över saker han inte alls vill utföra). Min pappa gillar verkligen Augusts försök till att maxa sitt marsipanintag igår, så jag lovade att jag skulle skriva om det här.

August älskar marsipan, men är inte särskilt förtjust i tårta - i synnerhet inte i grädden. Igår ville han ju ändå ha en ganska stor bit av tårtan eftersom det per automatik innebär mycket marsipan. Han fick sin bit, åt upp marsipanen och upplyste mig sedan om att han hade fått alldeles för stor bit.

"Och då kan ju du mamma äta upp min bit och så kan jag få e ny bit istället, en liten"

Jag frågade om det var marsipanen han ville ha och det var det ju såklart, så han fick en bit marsipan utan tårta istället.

Ett gulligt uttryck hinner jag nog med innan jag ska iväg på körövning också. När vi har läst saga för August på kvällarna så säger vi godnatt och går ut och så somnar han själv. Han vill dock att vi tittar till honom ett par gånger, men oftast har han somnat då. Igår var han vaken en liten stund och hann bli lite rastlös så han kom och frågade mig:

"Kommer ni inte och nattar till mig snart?"

Inga kommentarer: