torsdag 11 november 2010

Mys

Sitter och tar det lugnt  i soffan med August, skönt! Irma sover och har faktiskt gjort det i snart två timmar i sträck. Det hör inte till vanligheterna om man inte ligger bredvid henne och kan stoppa i nappen då och då.

På förmiddagen var det babysång, alltid lika mysigt och trevligt. Det är roligt att bara ägna sig åt Irma en stund, det blir tyvärr inte så många sådana stunder. När båda barnen är hemma tar August mycket tid och uppmärksamhet och när jag och Irma är själva blir det lätt att jag vill hinna med att packa upp lite tvätt och plocka med saker. Försöker dock mysa med henne så ofta som möjligt, men det funkar bäst när vi har det på "schemat". En bonus med sången är ju såklart att träffa trevliga mammor och prata om allt möjligt.

Igår träffade jag också trevliga mammor (och bebisar) för då hade vi mammaträff, jättemysigt! Vi var hemma hos Julia som bor mitt ute i skogen, faktiskt så avlägset att en av mammorna aldrig kom fram... Det var även en mamma som inte vågade sig ut på grund av snön så vi var sex av åtta som ägnade oss att leva upp till varenda fördom som finns när det gäller småbarnsmammor; vi fikade och pratade om konsistensen på barnbajs... Lite annat prat blev det också såklart, nu börjar vi vara lite sugna på tjejfester och party. Jag har varit totalt ointresserad av det de senaste åren och har nog bara druckit lite alkohol två gånger (på två bröllop) sedan jag blev gravid med August för över fyra år sedan, men nu börjar jag bli lite sugen på att gå ut och dansa eller ha en tjejmiddag. Eller varför inte både och? Jag är ju inte så mycket för att dricka, jag gillar inte vin och öl och jag gillar inte att tappa kontrollen och så tycker jag att onyktra människor är lite jobbiga. Det känns ganska omoget att gå in för att bli så full som möjligt och planera in att må dåligt efter att man varit ute, men nu börjar jag ändå bli lite sugen på att ta en cider, sitta och prata lite med kompisar, trängas framför spegeln inför utgång och allt det där. I vår, när jag har slutat amma, ska jag nog försöka få till något.

4 kommentarer:

Catarina sa...

;) men du minns väl att du vann tävlingen fullast vinner för x antal år sedan ;)och som jag minns det så var du noga med att påtala att du vunnit.

Nissetroll sa...

Jo, då var jag 19 år... Då har jag full förståelse för folk som festar vilt, men när det händer helg efter helg att folk dricker sig redlösa och t o m planerar in att bli dåliga och folk är 25+, då börjar det bli pinsamt.

Anna sa...

Va trevlig. Jag tycker absolut vi ska styra upp lite "fest & middag" när vi slutat amma. Sånt är ju alltid trevligt, och det behöver vi (i måttliga mängder såklart, haha).

Titti sa...

Låter som en bra plan! Jag får också sånna idéer ibland, känner mig lite wild and crazy sådär, men ju närmare det kommer desto mer avslagen blir jag och somnar som vanligt hemma i soffan kl 21 när alla andra som inte bangade har roligt! :)