lördag 27 november 2010

Min idé!

August skulle inte få någon paketkalender hade jag bestämt. Jag hatar småprylar och han vet inte vad en julkalender är så det var ett moment i julförberedelserna som jag hade tänkt att skippa helt. Förra året hade vi ett "nedräkningsljus" som vi tände varje dag och det var mysigt, jag hade tänkt att det skulle räcka bra med det i år med. Han kommer inte att vara intresserad av TV:s julkalender så en sådan ska vi inte heller ha.

Men så fick jag en idé, en slags kompromiss kan man säga. Dessutom mycket mer användbar än en traditionell paketkalender. August älskar post och jag avskyr alla sönderskurna halvtrasiga skokartonger som ligger här hemma och föreställer brevlådor. Dessutom så önskar han sig en riktig brevlåda. Sagt och gjort, jag köpte en sådan här fin brevlåda från Bruka Design, självklart en i älsklingsfärgen röd.

Den ska komma i en leverans från tomten omkring den första december, tillsammans med en hälsning om att tomten kommer att skicka lite post då och då fram till jul. Inte varje dag (där slapp jag tvånget att pressa fram 24 hemska småsaker), men lite då och då som sagt. Ibland kanske tomten bara skickar en liten hälsning, någon gång en liten present, det kan vara lite pysselsaker för att göra julkort, en inbjudan till August att få åka till mormor och morfar för att baka, tomten kanske kommer att be August om hjälp med att ordna alla julklappar och skicka pengar så att han kan gå på stan och köpa julklapp till Irma och så fika lite såklart, om posten kommer på en lördag så kanske det är pengar till glass eller en chokladbit. Ja ni ser, man kan hitta på vad som helst. Jag är ganska nöjd med min idé och jag tror verkligen att August kommer att uppskatta det hela.

1 kommentar:

Anonym sa...

En helt underbar idé, Marie. Han kommer älska det!
Varma kramar från Ulrika.