onsdag 27 oktober 2010

Ur form

Rubriken syftar på Irma, hon har verkligen inte varit i form idag. Vi skulle göra premiär på öppna förskolan idag och August hade kul, men inte Irma. Hon ville bara gosa i min famn och såg alldeles blank ut på ögonen. Hon har sovit jättemycket idag och haft lite feber. Dock har hon ätit bra och verkar inte förkyld, jag funderar på om det kan bero på tänderna. För även om läkarna säger att barnen inte ska påverkas av att få tänder så verkar det ju som att det är så många som bli hängiga, får feber och/eller ont i magen och andra symtom. Hon ser lite svullen ut i munnen, dreglar massor och gnager på saker hela tiden. Hoppas att hon är piggare imorgon, min lilla stumpa.

Jag har varit iväg en stund nu ikväll och träffat några jobbarkompisar. Eller frågan är väl hur länge jag kan kalla dem för jobbarkompisar eftersom jag ju i nuläget har något jobb? Fast det spelar ju inte så stor roll, jag kan väl kalla dem för ett gäng trevliga människor istället. Först åt vi en tidig middag på Kvarnen, sedan åkte vi och bowlade en timme. Tyvärr är jag ganska hungrig nu eftersom soppan jag åt visserligen var god, men mest bestod av vatten, tomatbitar och lök och därmed inte mättade så bra. Får ta en liten kvällfika om en stund som komplement. Bowlingen gick (mot all förmodan) ganska bra för mig, i alla fall i en serie - sedan tröttnade jag. Men jag tror att mitt lag vann i alla fall och jag gjorde några strikes (eller heter det strikar?). Annars blev det mest så att de andra fick påminna mig varje gång det var min tur eftersom jag var så exalterad över att få umgås med enbart vuxna människor så att jag bara pratade och pratade och missade min tur hela tiden...

Inga kommentarer: