torsdag 28 oktober 2010

I form?

Ja Irma är det i alla fall, hon vaknade klarpigg och helt feberfri i morse så hon fick gå på babysången som vanligt och var i högform. Därefter var det dags för vägning på bvc. Hur hennes ämnesomsättning fungerar fattar jag inte; förra månaden var jag säker på att hon skulle ha vuxit massor eftersom hon hade ätit så bra, men då hade hon ju som bekant bara gått upp 30 gram. Det ledde till dagens extravägning som jag inte hade några större förhoppningar inför, hon har varit förkyld och väldigt petig med maten. Resultatet: 400 gram upp så nu väger hon hela 7750 gram. Ja, ja, huvudsaken är ju att hon växer och mår bra och det gör hon ju.

Efter lunch blev det en utflykt till Nyköping så August blev hämtad på förskolan av "sin" Elin idag, han hade längtat hela veckan!

Jag fortsätter att vinna i mina tävlingar, idag vann jag en helårsprenumeration på en tidning. Det fanns en lista över tidningar man fick välja mellan, jag valde Föräldrar och Barn så nu har jag väl snart prenumerationer på alla föräldratidningar på marknaden... Men det lönar sig tydligen att svara på lite enkäter och tävlingar, hittills har jag vunnit: biljetter till Liseberg, biljetter till Underbara Barn-mässan två år i rad, en väska, en tröja till Irma och så prenumerationen. Visserligen har jag inte vunnit någon resa eller något annat i den stilen, men det är ju alltid kul med gratisgrejor. Och så vann jag 500 gram krossade tomater (OBS! ej ekologiska) på Ica-kortet häromdagen...

Nu ikväll har jag varit på klubbens vinterträning inomhus, styrka och spänst. Tja, om jag tränar hela vintern så kanske jag blir spänstig, nu är jag det inte...

Inga kommentarer: