söndag 3 oktober 2010

Söndagsslut!

Jag borde inte blogga, jag har ett par andra saker som är viktigare. Lite jobbiga kanske, det verkar precis som att jag gör allt för att förhala det hela och det är precis det jag gör. Ikväll MÅSTE jag dock ta tag i det, inget blir bättre av att jag skjuter upp det ännu mer.

Helgen har varit mysig och det har ju varit otroligt härligt höstväder! Igår förmiddag var jag ute på distanspass med ett par killar från klubben, det var kul men jag kände mig lite sliten. Jag var ganska trött när jag körde intervaller härom dagen också, så det kanske inte gör så mycket att det nog inte blir någon färd till Hässelbyloppet för mig i helgen. På eftermiddagen blev det lugnt med mys, middagssömn för tjejerna i familjen, lite inköp av nya krukväxter, matlagning och lite småfix innan våra gäster kom. Vi hade bjudit hit Sofie och Per och kvällen blev superlyckad, men det vet man redan på förhand när det är de som ska komma. Fiskgryta, läggning av barnen, Singstar och dessert stod på schemat och jag skulle så gärna vilja att de flyttade lite närmare Katrineholm så vi kunde ses oftare.

Idag har vi mest varit hemma och fixat, jag och Irma har varit på promenad och på eftermiddagen var jag och August på Barnens kyrkstund, det är alltid mysigt. Vi skojade lite om hur ofta vi träffas nu för tiden, Birgitta och jag. Hon leder både syskonsången i kyrkan och babysången på Kulturskolan som jag går på med barnen, hon är också körledare för min kör, idag hade hon hand om Barnens kyrkstund och nu ikväll har vi haft stor repetition inför fredagens konsert. Imorgon övar vi igen och då blir det femte gången på en vecka som vi ses.

Jag är ju inte troende men jag tycker att det är rätt mysigt att gå i kyrkan ibland och faktum är att jag ibland önskar att jag vore troende eftersom jag inbillar mig att man kanske kan bli lite tryggare i sin jag-känsla och identitet av det - men vad vet jag?

August har krattat upp och kört bort alla äpplen från gräsmattan idag, han kämpade och slet som bara den. När jag sa att han var duktig så fick jag klart för mig att det inte var något barmhärtighetsarbete han utförde:
"Ja, jag gör ju det för att jag ska tjäna lite pengar från er!"

Tydligen var det inget tillfälligt infall, det där med att han ville tjäna pengar...

Båda barnen är lite småsnuviga, men inte sjuka. Kanske är det det som jag håller på att få ärva eftersom jag känner mig lite ruggig. Vi brukar (peppar, peppar) inte vara sjuka så ofta, mest lite småförkylningar som går över ganska fort. Man hör ju om en del familjer där sjukorna bara går runt runt, men det har vi sluppit.

Nu måste jag! Kom till skott Marie!

Inga kommentarer: