lördag 2 oktober 2010

Funderingar:

Vad är det som rör sig i huvudet på vår lilla kille egentligen?

Mamma, kan man prata när man är död?

Mamma, hur ser man ut när man är död?

Jag har ju inte sett hur ett riktigt fängelse ser ut.

Mamma, jag har ju inget riktigt jobb!

Jobbkommentaren kan jag nog härleda till diskussionen om varför Rickard inte är hemma på mornarna i veckorna, det skrev jag ju om i ett tidigare inlägg, men döden och fängelser har vi inte pratat om. Kommer väl från förskolan.

1 kommentar:

TItti sa...

Dom har härliga funderingar dom små.
Men Hilda började gråta helt apropå en dag och jag frågade varför. "Men jag vill inte bli mamma, för då blir du mormor och då är du död!"
Hon har mycket mormorsfunderingar, hon som aldrig träffat sin mormor. Dom andra hon aldrig träffar av andra orsaker frågar hon istället aldrig efter!