lördag 9 oktober 2010

Helt slut!

Ligger i soffan och funderar starkt på att gå och lägga mig strax, jag är jättetrött! Det känns som att helgen har varit jättelång och att det är söndag idag. Jag läste nyss en annan blogg där hon som skriver hade skrivit något om att "nu ska vi äntligen få helg ihop" och jag tänkte något i stil med att det är ju så dags nu, på söndagkvällen. Sedan insåg jag att det ju faktiskt bara är lördag och det kändes skönt.

Igår var det ju Världens Barn-konsert och det var så himla kul! Jag hade himla ont i halsen så jag fick ta det lite lugnt med de höga tonerna på genrepet, men det gick ganska bra. Vi hade ju lite barnkörer med på scenen och de var så gulliga, de yngsta är inte äldre än fem år. De hade verkligen myror i kroppen, men efter att några riktiga fnittertippor fått byta plats så gick det riktigt bra. Jag har dock blivit lite lättrörd sedan jag blev mamma, jag började nästan gråta när barnen sjöng. Det ska bli intressant att se vad tidningen skriver om konserten på måndag, jag tyckte att det kändes ganska bra med körsången och om musikklassernas solister kan man väl kanske säga att ja, de är ju bara femton år. Det fanns dock ett par stycken som var riktigt bra!

August hade laddat med att sova middag på dagis och tyckte att det var jättespännande att följa med mormor och morfar på konsert. Han skötte sig hur bra som helst och var väldigt fascinerad av alla lampor och allt ljus på scenen, allra finast var det att Birgitta (körledare och hans "sångfröken") fick rött hår när hon stod på scenen ;-).

I morse var det upp och iväg igen, mot Stockholm och Älvsjömässan. Vi skulle på Underbara Barn, en mässa som vi brukar besöka. Förra året vann jag två biljetter till inträdet i en utlottning, i år lyckades jag vinna en biljett och så fick jag en av mamma - de hade fått fribiljetter till hennes jobb. Det gäller att ha lite flyt... Till biljetten som jag vann hörde även en goodiebag som jag inte hade alltför höga förhoppningar på, jag trodde att det mest skulle vara reklam. Det var visserligen en del broschyrer och varuprover, men även en haklapp, några nappar, en fin Fischer Price-leksak, CD-romskiva med spel till datorn samt fullstora förpackningar med duschkräm.

Jag kände mig inte helt kry, men jag blev lite piggare när vi väl var på plats. Vi hade stämt träff med Sofie och Per samt min kompis Hanna och hennes lilla Ludvig. En kompis till Sofie var också där med sin dotter, så vi var ett helt gäng. Dock upptäckte vi ganska omgående att det inte gick att gå alla tillsammans så det blev lite uppdelat, men vi lunchade i alla fall ihop. Det blev lite strosande, ett seminarium, lek och bus för August och så lite shopping. Det fanns mindre än vanligt på mässan tyckte jag, men vi handlade litegrand: en mössa från Geggamojja till Irma, en Kameleonttröja till August (en önskedröm i hans favoritfärger röd och gul och med diverse fordon på), en minimaracas till Irma, kakor och mackor från Bombadill till August (blev för övrigt ett fynd då de räknade fel när jag skulle betala och jag var oärlig och inte påpekade det...) och lite Spöket Laban-tvål. Vi hade matsäck med oss så vi kom undan med en ganska billig dag ändå.

Nu ikväll känner jag mig ganska däckad, jag sa nyss till Rickard att jag trodde att jag höll på att få en hjärtinfarkt, eller i alla fall magsjuka. Han bara skrattade åt mig och sa åt mig att gå och lägga mig och att jag bara är förkyld - det mest troliga är att han har rätt.

Imorgon har vi fyraårig förlovningsdag och vi har nu varit tillsammans i åtta och ett halvt år - jösses vad tiden går! Vi kanske egentligen skulle ha slagit till och gift oss imorgon, det är ju ett sådant där "roligt" datum då; 101010, men så blir det inte.

God natt!

4 kommentarer:

Cathrine sa...

Jag var nära på att gå på underbara barn för två eller tre år den. verkade jätte kul men också intressant, för visst är det väl vissa föredrag också?

Hur som helst så hade jag glömt bort att den mässan hölls annars hade jag definitivt åkt dit. Synd att det är ett år till nästa och att jag förmodligen hinner glömma igen=)

Du kanske kan påminna mig?=)

Maria sa...

Jag skulle också gärna gå på den mässan men jag är lite allergisk mot sådana stora folksamlingar.. Jag tänker typ Globen Horseshow (varit där många gånger) och där kan man knappt ta sig fram! Likaså skulle jag gärna åka till Ullared men som sagt, hatar att trängas i folksamlingar ;)

Hanna W sa...

Tack för igår och grattis på förlovningsdagen! Hoppas ni får en mysig och lugn dag! Kramar

Nissetroll sa...

Ja det är föredrag också, de brukar vara jättebra! De gånger vi har varit där så har vi bland annat lyssnat på föredrag om trafiksäkerhet, syskon och trots. Det finns också uppträdanden för barnen.
Maria: det brukar faktiskt inte alls vara så trångt som på hästmässorna i Globen och Scandinavium - det inte om det beror på att Hem och Villa-mässan vägg i vägg sväljer en del folk.