tisdag 28 september 2010

Vuxenpoäg

Ligger i soffan och har det väldigt lugnt och skönt eftersom jag har två barn som sover gott i sina sängar och en sambo som är lite mer frånvarande än vanligt, det vill säga han är inte ens hemma. Så nu kan jag vara lite vild och göra vad jag vill, eller så fortsätter jag helt enkelt att tugga på min kesomacka och sätter igång med att betala mina räkningar.

Betala räkningar är ju ganska vuxet. Jag har lite problem med det där att känna mig vuxen, trots att jag är tvåbarnsmamma och någon gång nästa år inte längre kan kalla mig för "tjugoochnånting", det händer rätt ofta att jag säger saker som "det var bara vuxna där" och då syftar på folk i mina föräldrars ålder. Men idag tror jag att jag samlade på mig lite mer vuxenpoäng, det känns i alla fall så när det ringde en mäklare på förmiddagen som jag småpratade lite avslappnat med samtidigt som jag körde vagnen med sovande barn och på egen hand tog beslut som rör sjusiffriga summor (fast jag hade ju såklart Rickard med mig i beslutet och just idag handlade det om att inte göra några affärer, men ändå).

Var ute och sprang en sväng förut i det härliga höstvädret, den här tiden på året är det verkligen underbart att vara löpare. Jag kände mig så lätt och pigg i benen efter helgen, det var jättehärligt men med tanke på hur många gånger jag trampade snett och snubblade på rötter så är jag osäker på om benen kanske hade en annan åsikt om saken.

Igår var det sång igen, nu börjar jag känna mig lite varm i kläderna och är inte helt slut efter övningarna längre. Det är så himla kul och det ska bli så roligt med konserten! Det är dock en bra tålamodsövning för mig att sjunga i kör eftersom jag tycker att det är grymt tråkigt när alla andras stämmor ska gå igenom.

Nej, nu har jag skjutit upp räkningarna tillräckligt länge!

Uppdate: och ännu värre blev det, nu har jag hängt runt på bloggar och forum i en timme till utan att betala en enda räkning. Jag är en dålig människa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nejdå, jag tog inte illa upp. Men jag vet med mig själv att jag är dålig på att stava.
Betala räkningar är inte kul, förstår mkt väl att du sjuter på det. :)
Ta hand om dig.
kram från Ulrika.