torsdag 2 september 2010

Veckan rullar på

Klockan är snart sju och jag ligger på sängen och väntar på att Irma ska somna. Eller hon sover redan, men hon brukar vara lite orolig i kanske en kvart eller så när hon har somnat och då är det bra att finnas i närheten för att kunna stoppa i en napp eller så.

Idag har hon och jag börjat på babysång. Så himla mysigt och så skönt att ägna sig bara åt henne en stund. På syskonsången (och egentligen alltid när båda barnen är med) så går den mesta uppmärksamheten till August och när jag är själv med Irma blir det så lätt att jag fixar med grejor här hemma om hon är nöjd. Visst brukar jag försöka få till mystid, men det är lättare när man inte är hemma tycker jag nästan.

Här kommer några bilder från veckan:

August hittar svamp:


Kul att laga till av egen skörd!


Båda gullungarna gungar samtidigt. Visserligen börjar August bli lite stor för bebisgungan, men han gillar den för att man kan gunga så högt då.


Sötnöten!


Irma sprattlar med benen oavbrutet när hon gungar.


Helgen blir mysig hoppas jag. Imorgon kväll ska vi till Augusts kompis Edvin med familj och äta tacos, sedan blir det myskväll hemma för vi ska vara hemma till klockan sju när barnen ska sova. Lördag blir det långpass på förmiddagen och så en mini-kräftskiva med mina föräldrar på kvällen. Söndag blir det bara lek, kanske olika lekparker både på förmiddag och eftermiddag. Vi får se - det är Augusts önskemål som styr.

Inga kommentarer: