torsdag 2 september 2010

Hösten är är!

Och inget ont med det, jag tycker att hösten är en ganska avkopplande årstid trots att jag väl alltid har lika mycket att göra då som alla andra årstider. Jag har inte riktigt märkt att hösten gjort sitt intåg förrän mina händer avslöjade det för mig idag, de har redan spruckit och börjat blöda trots att det har varit kyligt i ungefär en dag. Nu börjar kampen för att hålla händerna åtminstone aningens mjukare än treans sandpapper, den kampen brukar jag kunna lägga ner ungefär i maj varje år för då är det tillräckligt varmt för att händerna ska hålla sig fina över sommaren. Någon som har några bra tips? Har nog snart provat alla krämer och det känns på något sätt lite opersonligt att börja använda plasthandskar när jag tvättar och badar barnen...

2 kommentarer:

Catarina sa...

Någon variant av hästsalva eller vax eller vad det är...dunderfet och bra, funkar kanon på sprukna hälar och torra armbågar iallafall!

Maria sa...

Fosterfett! Det sa barnmorskan som förlöste Maja och så smörjde hon in händerna i det.. hon brukade göra så sa hon (eh?). Fast då måste du ju besöka förlossningen var o varannan dag så det kanske blir lite omständigt ;)