onsdag 29 september 2010

Social

Idag har Irma och jag varit i Enhörna utanför Södertälje och hälsat på min kompis Hanna och hennes lilla Ludwig, jättemysigt! Vi hann med en skön, men blåsig, höstpromenad, lunch och te och så en rundtur i deras mysiga hus som de ska hyra ett par år. Vi ser fram emot att komma dit hela familjen nästa sommar och bada i poolen och i Mälaren. Det gick jättebra att köra dit och jag hittade rätt på första försöket. Hemvägen gick också som smort fast jag fick för mig att vara lite wild n´crazy och ta en annan väg - jag börjar visst öva upp mitt lokalsinne.

Men jag förstår inte att mina vänner envisas med att bo så långt bort på konstiga ställen. Några av mina närmaste (inte i mil räknat, utan de jag gillar mest) vänner bor i Årsta, Enhörna, Linköping och Enköping - inte så man kilar över på en kopp te en vardagskväll. Tur att jag har några på närmare håll också, ikväll kommer Martina över och hon bor bara ett stenkast (fast inte om jag kastar, då hamnar man hos romerna på andra sidan gatan för jag har aldrig lyckats kasta något längre än 15 meter) härifrån. Jag är glad över att Irma och jag har lärt känna lite mammor och bebisar nu också, det blev inte så mycket av det när August var liten. Vi är en grupp mammor som brukar ses då och då, men det skulle ju gå alldeles utmärkt att träffa bara någon av dem ibland också. Det kan ju vara mysigt med en promenad, ett lekparskbesök eller lunch/fika. Det är lite sådant jag saknar eftersom de flesta av mina kompisar inte bor i eller i närheten av stan (och inte är mammalediga heller, så så mycket lekparksbesök och luncher kanske det inte hade blivit tal om i alla fall).

1 kommentar:

Titti sa...

:) Tack, den är från HM, hon är jättesöt i den, men det är alla små tjejer med kappor tycker jag!