torsdag 30 september 2010

Mysig förmiddag!

August var så lycklig i morse, det bara bubblade av glädje i hela ungen när vi kom ut! Han tyckte att det var så himla fint och spännande med frosten, det var det enda han pratade om hela vägen till dagis. Jag kände att jag har en hel del att lära mig av den lille herren, han lever verkligen i nuet och njuter av stunden.

Irma och jag var på babysång på förmiddagen, mysigt som vanligt, därefter skulle vi på 8-månaderskoll på bvc. Först var det lite småprat och sedan BOEL-testet. Det gick som smort, Irma var som ett skolboksexempel och bvc-sköterskan beklagade att hon inte hade någon praktikant med sig idag så hon hade kunnat visa hur det skulle gå till ;-). Sedan var det dags för vägning och då var det slut på skolboksexemplen, 30 grams viktuppgång på en månad var det ingen som hurrade åt. Vi får komma tillbaka om en månad igen istället för om två månader och så skulle vi ta lite mer olja i maten. Men Irma är ju nöjd (eller nåja, hon har ju ganska stora krav på sin omgivning men inte för att hon är hungrig) och glad, har runda fina kinder och mår bra, det är bara det att hon inte är så stor i maten. Hon har ju aldrig varit mycket för att mysamma och det är lite samma sak med annan mat, hon måste vara ordentligt hungrig för att hon ska vilja ha och hon går inte att truga (vilket väl i och för sig är bra eftersom man inte ska truga). Men jag är så nöjd att hon verkar gilla olika smaker och oftast äter av all mat man serverar även om hon inte äter så stora portioner.

Nu är hon 67,5 cm lång och väger 7305 gram och min uppfattning om att hon har vuxit så mycket att alla hennes kläder är för små så jag måste shoppa loss på lite nytt åt henne är mest troligt bara inbillning - 1 cm på längden och 30 gram på vikten kan nog inte göra någon större skillnad...

Resten av dagen har mest varit kaos, men det glömmer vi nu och kommer bara ihåg den lyckliga August i morse och den mysiga babysången. På fikat efter babysången idag meddelade jag att om jag hade varit lesbisk så skulle jag vara kär i Petra Mede, de andra mammorna såg ut som att det var en upplysning för mycket...

Vi har sålt våra gamla vardagsrumsmöbler och ska nu äntligen köpa hem det nya vitrinskåpet som vi vill ha. Nu är vi liksom tvungna om vi inte vill fortsätta ha sakerna i kartonger. Vi har bestämt oss för att beställa hem från Ikea med hemkörning, vi har inte tid att åka dit på ett tag. Leveransen kostar 495 kr och först lät det lite dyrt, men sedan insåg vi att bensin tur och retur Linköping + lunch/fika som går åt om vi ska dit + lite onödigt som lätt följer med hem från Ikea = mindre än 495 kr så det får bli hemleverans.

Inga kommentarer: