torsdag 26 augusti 2010

Snart helg

Imorgon är det fredag, skönt! Igår började Rickard jobba efter drygt åtta veckors ledighet, men än så länge är läget hanterbart här hemma ;-).

Nu är klockan kvart i åtta och två av två barn sover, jag ska ut på kvällspromenad i spöregnet för jag behöver rensa hjärnan. Ikväll tog det endast 45 minuter att borsta Augusts tänder, borde det inte vara mindre jobbigt att bara gapa och få det avklarat på en? Eller ja, två ska det väl ta men ibland kan man ju kompromissa.

När jag kommer hem ska jag komma ihåg att lägga mina jeans i tvätten, Irma råkade bajsa lite på dem förut. Och sedan när började jag tycka att det är helt OK att gå runt ett litet tag med bajs på byxorna, är det ett småbarnsmammasyndrom eller är jag bara onormal? OK med lite mjölkkräks, men riktigt bajs (hon äter ju mat)? Men nu kommer de ju i alla fall bli blöta och smutsiga när jag går ut så då är det onödigt att ta på rena innan.

Inga kommentarer: