onsdag 18 augusti 2010

OMG!

Nu måste jag verkligen, verkligen vara frisk och fit for fight på lördag när det är Vasastafetten! Anledningen? Mest för att jag själv vill vara med, men också för att jag just fick veta att vår reserv redan har fått hoppa in och ta en ordinarie plats i laget och vår första (och väldigt mycket enda) reserv just nu är... tada! - Rickard! Han som förmodligen inte har sprungit ett steg i hela sitt liv och antagligen får springa i Foppatofflor eller något om han måste vara med. Nog för att vi inte brukar vinna det hela, men om vi ska ha med honom i laget så hamnar vi nog betydligt längre ner än vi brukar. Rickard har många fina sidor och det finns mycket han är bra på, 11,6 km terränglöpning kan nog inte räknas med på listan...

Men jag mår ju redan mycket bättre, halsen känns nästan inte alls och jag känner mig nästan helt som vanligt i kroppen. Det är bara att hoppas på att det är på tillbakagång och att inte bristen på halsont betyder att förkylningen är redo att bryta ut på allvar.

Idag har jag varit på mammabarnträff och det var mysigt. Det var skönt att jag mådde bättre i morse, annars hade det känts lite oansvarigt att gå och träffa en massa små bebisar. Vi är sju mammor som gick på samma gravidvattengympa i vintras som har träffats ett par gånger med våra bebisar. Jag hann sluta innan ett par av de andra började, så de har jag lärt känna nu i efterhand, men det är verkligen jättetrevligt! Den äldsta bebisen är född i november-09 och den yngsta i maj i år, Irma är näst äldst (och näst minst...). Irma har inte träffat så mycket bebisar och vi har inte haft någon bvc-träff på länge så hon är inte van att träffa många samtidigt, men hon tyckte det var så mysigt! Hon är ju mer van vid ljud och så än vad August var - han blev ju så rädd för andra bebisar när de lät, så hon låg eller satt mest och bara njöt verkade det som.
Här bekantar hon sig med sin kompis Lowa:
Lowa ser mest normal ut, Irma spelar pajas: