lördag 31 juli 2010

Irma 6 månader

Min lilla gullrumpa!

Tänk att vår lilla tjej redan är ett halvår, tiden går rätt fort! Med August längtade jag hela tiden framåt, med Irma vill jag bromsa. Själv tycker hon nog att hon är rätt stor och vill göra allt som August gör. Dock är hon ganska lat, hon har vänt både från mage till rygg och från rygg till mage men bara ett par gånger. Motoriskt verkar det ju alltså som att hon kan, men mest så ligger hon bara platt på rygg och leker, eller vill bli upplyft. Fötternas riktning brukar dock ändras lite så hon snurrar runt liggandes på rygg. Kanske har hon inte tid att ligga på mage, för några veckor sedan upptäckte hon nämligen ett par superleksaker - sina fötter! De kan man ju både hålla i och bita på och det verkar vara en heltidssysselsättning...
Jag kom på häromdagen att de ska börja äta lite också när de är ett halvår, jag som tycker det är så bekvämt att helamma... Nåväl, nu har hon fått prova lite gröt och så laddad hon var - hon älskar det! Hon gråter när den tar slut, så smakportionerna fick bli ganska stora på en gång och någon gång fick hon lite katrinplommonpuré till efterrätt - mums! Vi provade också lite matpuré till lunch, men det är visst inte lika gott. Det var så bökigt med maten till August så nu skulle det vara så himla skönt om hon kan ta barnmatsburkar. Jag försökte ju laga mat själv till August, men det gillade han inte och han åt ju inte burkmat heller så det var ett himla bök. Nu känner jag att det hellre får gå smidigt än att jag ska ta duktighetspoäng och göra egen mat, så jag tänker blanda lite mellan hemlagat och burkmat.

Gullunge!

2 kommentarer:

mamma sa...

håller med om att det är en riktig gullunge. Bra tänkt, att ibland göra det som är smidigast. kram

Martina sa...

Vilken härlig bild :-)