lördag 19 juni 2010

Bröllopet

Förutom ett distanspass med Anders på förmiddagen (och ja, vi sprang fel igen fast vi hade karta med oss) så har jag tillbringat nästan hela dagen framför tv:n, ovant. Men vi har haft en mysig eftermiddag hela familjen, jätteskönt! Efter lunch sov August en stund i soffan, sedan blev det en liten paus från bröllopsförberedelserna för inhandling av svenska jordgubbar och lördagsgodis till hela familjen (ja Irma blev utan, hon hade glömt sin plånbok...). Men efter det har vi suttit bänkade allihopa, men August har tagig några lekpauser. Irma har varit mycket nöjd över att få sova i famnen hos mig eller Rickard och August tyckte att det hela var riktigt spännande:
"När kommer prinsessan?"
"Var är hennes kung?"

"Nu sjunger de lite sakta (om flickkören utanför kyrkan), varför gör de det?"
"Vilken stor kyrka!"
"Hur har man kunnat bygga en så stor kyrka?"

"Varför vinkar de?"
"Vilken stor båt!"

"På den båten får alla plats!"

Vi har haft riktigt trevligt tillsammans och jag har kunnat sitta och mysa utan att bli rastlös, skönt! Ikväll blir det pizza för att fortsätta en slapp dag.

1 kommentar:

Maria sa...

Åh vad jag önskar att jag kunnat säga detsamma!! Jag var ensam med barnen och ville se åtminstone lite. De var helt och hållet tokiga och jag var mest arg hela tiden och fick lyfta ner dem från farliga höjder, ta ifrån dem förbjudna saker, hålla i dem så att de inte rev saker i något annat rum etc... Tyvärr kan jag inte säga att jag haft en mysig eftermiddag :/