lördag 29 maj 2010

Kalas!

Lördag morgon, klockan är snart åtta och det är lugnt och skönt - båda barnen sover fortfarande. Igår kväll kom min kompis Ellen förbi, hon hade varit på jobb i Söderköping och kom förbi på väg hem till Enköping. Trevligt med lite besök och just igår behövde jag verkligen det. Jag var trött och kände mig grinig och kvällen hade nog kunnat bli lite tråkig annars, nu blev hela familjen på bra humör.

Idag är det dags för Augusts barnkalas som han ska ha. Vi brukar bara träffa några familjer som vi känner och som har barn, i år har August valt lite mer vilka gäster han ville bjuda. Det brukar alltid vara fint väder runt hans födelsedag och vi hade nog hoppats på att kunna vara utomhus, då hade det inte spelat så stor roll om det var många barn på kalaset. Idag är det blåsigt och regnigt och det blir ett innekalas. Därför är det, mad facit i hand, nog tur att ett par stycken har lämnat återbud... Det blir ändå tre små killar och två små tjejer som är lika gamla som August, en ettårig lillasyster, en snart ettårig lillebror, två bebisar och lite föräldrar. Det räcker nog gott och väl, särskilt som jag har läst att det är lagom med samma antal barn som födelsedagsbarnet fyller år - alltså tre i vårt fall...

Återkommer med rapport, nu är det frukostdags och så ska vi duka och blåsa upp ballonger.

Inga kommentarer: