onsdag 5 maj 2010

Dopförberedelser

På lördag ska Irma döpas och nu börjar det mesta vara klart. Bullarna är bakade, August har bakat kakor, min mormor anmälde sig frivilligt som kakbagare och ska ta med sina goda smörformar, min mamma ska baka chokladrutor, tårtorna är beställda (eller snart i alla fall), band till dopklänningen är inhandlat, lite blommor till bordsdekorationer är beställda, servetter och tårtdekorationer inhandlade, August har fått finkläder och han är relativt nyklippt, jag ska klippa mig idag, vi har gjort programblad (som kanske är lite överkurs men det är kul att ha och jag vet att många av de äldre släktingarna uppskattar att spara dem som minne), prästen har varit här, jag ska träna sång med kantorn på fredag, småtjejerna som ska sjunga har tränat tillsammans och vi har tömt våra kameror och filmkameran så det finns plats för nya bilder.

Nu är det bara lite småfix kvar och så ska vi väl hoppas att vi håller oss friska också. Lite synd är det att inte alla inbjudna kunde komma, men så är det ju alltid. Vi blir väl ca 50 personer ändå eftersom vi har så stor släkt, och så får man ju tänka på att för de inbjudna är det inte en lika stor händelse som det är för oss så man får ju ha förståelse för om inte alla vänder ut och in på sig själva för att kunna vara med.

Det ska bli roligt i alla fall, återstår att se vad Irma tycker... August ser i alla fall mycket fram emot att få hälla upp vattnet i dopfunten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det blir en mysig och fin dag! Tråkigt att vi inte kan vara med och uppleva dem med er! Kramar Hanna

Martina sa...

Hoppas Irma (och resten av familjen) får en härlig dopdag! Hade varit jättekul att vara där,tack än en gång för inbjudan, men semestern var redan planerad, bokad och betald...
Kramar från Martina