tisdag 13 april 2010

Tisdag



August är väldigt, väldigt kär i sin lillasyster, än har han inte tröttnat på henne ;-). Han vill gosa med henne hela tiden och några tjuvnyp har vi inte sett till än. Problemet är bara att han gosar väldigt mycket, väldigt ofta och ganska hårdhänt eftersom han tycker att hon är så otroligt gullig och mysig, så det är väl snarare Irma som kommer att tröttna... Han är också väldigt fascinerad av alla hennes pyttesmå kroppsdelar och några strumpor får hon aldrig ha på sig eftersom August drar av dem för att undersöka hennes tår. Han vill också, ofta och gärna, kolla om hon har fått tänder, vilket gör att vi flera gånger om dagen ertappar honom med fingrarna i hennes mun trots att vi har sagt till massor av gånger att han inte får stoppa in fingrarna där. Så det gäller att passa syskonen även om det finns så mycket mys och kärlek, för tänk om han skulle råka göra illa henne - det skulle ju vara jättehemskt för honom (och henne också såklart). Men hon kommer nog att bli en härdad liten dam.

Idag har den lilla damen varit på extravägning på bvc och hon har nu uppnått den aktningsvärda vikten av 5035 gram och blev alldeles godkänd. Visserligen följer hon nu den kurvan som ligger under den hon började på, men hon går visst upp bra ändå. Och hon är ju så rund om kinderna och pigg och glad så jag är inte orolig. Men hon är inte så "tuttig" av sig, hon äter när hon är hungrig och sedan är det bra, då är hon nöjd. Hon gillar att ligga i famnen, men tutta för tuttandes skull är inget för henne! Hon är en ganska bestämd dam, vår lilla böna.

Jag tror jag har drabbats av någon slags vårtrötthet för jag är helt slut. Visserligen sover jag väl inte så mycket som jag skulle önska, men så har det ju varit länge. Men det är klart, någon gång kommer väl tröttheten ikapp och nu har båda barnen varit snuviga och vaknat lite mer än vanligt på nätterna. Jag fattar verkligen inte hur jag kunde gå runt och vara trött innan jag fick barn. Herregud, folk som inte har barn kan ju gå och lägga sig när de själva vill och sova ostört hela nätterna - då borde man väl kunna vara pigg även om man ska upp tidigt? Men jag var ju också trött så man anpassar sig väl efter situationen. Ungefär som att jag inte hade mer pengar kvar i slutet av månaden när jag jobbade heltid jämfört med när jag pluggade och blev försörjd av CSN...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag fattar inte heller varför folk som kan och får sova hela nätterna inte gör det!

Visst är det härligt med syskonkärlek! Dom är bra söta dom där två, lite som Emil och Ida...

Kram