fredag 9 april 2010

Mys!

Nog för att vi har en ganska nöjd dotter, men ibland är det lite jobbigt att hon vägrar sova någon annanstans än i vagnen (och den släpar vi inte upp i lägenheten) eller famnen. Någon gång har hon slumrat i babysittern, men takvaggan och vanliga vaggan ratar hon helt. Detta gör att jag i snart 10 veckors tid har suttit med henne i famnen i ungefär tre timmar varje kväll. Ibland känns det jobbigt, men samtidigt är det mysigt och det är ju inte så länge de är små bebisar. Och ibland får man en extra belöning, som när en totalt avslappnad sovande bebis skrattar högt och lyckligt i sömnen.

1 kommentar:

Camilla sa...

Vi har samma problem med Maja. Hon vägrar sova i sin säng, men igår kväll la jag ner henne där efter att hon somnat hos mig i soffan. Där sov hon sin tredje natt på 8 veckor och ända till kl 5. Men jag tvivlar på att det kommer gå så lätt i fortsättningen. Jag skulle vilja att hon sover där, visserligen är det väldigt mysigt att ha henne brevid sig och som sagt det är under en kortare period. Men jag skulle vilja sova som jag vill under ett par dagar=). Så vi får se hur det går ikväll!