torsdag 18 mars 2010

Lite mer fjälluppdatering:

Vi har det bara bra här i Kläppen! Idag har det varit lite mulet, annars har solen strålat från en klarblå himmel varje dag. Augusts humör är mycket bättre och han kämpar på i skidbacken flera timmar om dagen och är ute och leker resten av tiden. Han börjar bli riktigt duktig på skidorna nu och åker till och med lift helt själv. Selen använder vi inte längre, August vill bara bli bromsad hela tiden då och då lär han sig ju inte att åka. Han åker och håller någon av oss i handen i lite större backar och i de mindre får han åka helt själv. Han har inte världens koll på att bromsa än så länge så det händer att vi får fånga upp honom, men han tycker att det är kul och blir inte rädd när han ramlar.

Idag passade mina föräldrar Irma och så åkte Rickard, August och jag upp till toppstugan och fikade och åkte sedan en lång backe ner igen. August tyckte att det var jättespännande och var så lycklig!

Jag går lite promenader med Irma, som är cool och mest sover, tittar på grabbarna när de åker i backen och så har jag hunnit med lite längdåkning. Inte mer än ca 30 km sammanlagt, men det är helt OK med tanke på att jag inte är i mitt livs form. Fogarna känns bra och det är skönt! Jag har hunnit åka lite i backen också nu när mina föräldrar har kommit och Rickard och jag har tagit ett par åk själva också när August har lekt lite i lekparken med min pappa.

På väg till toppen! Stolsliften var nästan som att flyga tyckte August.

Åker lift själv!


Vi hälsar på Trolla


Syskonmys!


August och morfar har byggt en snögubbe på altanen.

August hjälper till att packa takboxen

Inga kommentarer: