måndag 15 mars 2010

Hel och ren under...

Skrattade så jag grät när jag läste inlägget nedan. Jag har alltid hela och rena trosor, men faktum är jag faktiskt på riktigt har det i fall jag skulle hamna på sjukhus (har lärt mig av en ridlärare som alltid rakade benen, duschade och bytte underkläder innan hoppträning, i fall hon skulle ramla av och behöva forslas till sjukhus. Och den gången hon blev sparkad i huvudet av en häst och verkligen behövde forslas till sjukhus så hade hon jobbat i ladugården hela dagen och var allt annat än fräsch...). Och den enda gången jag har råkat ut för en olycka och behövde hämtas av ambulans och forslas till sjukhus så hade jag varit och solat solarium och hade på mig svettiga och sunkiga trosos. Men det gick bra ändå, Sverige är ju ett så fint land att man får sjukhusvård även om man inte är nyduschad och dessutom blev jag i alla fall noggrant duschad och tvättad innan jag blev opererad.

Och förresten, jag har väl inte rena underkläder bara utifall jag skulle hamna på sjukhus, det kan ju kännas rätt trevligt att vara hel och ren även till vardags...

http://blogg.alltombarn.se/innandufanns/2010/03/05/om-vikten-av-hela-och-rena-trosor/

Inga kommentarer: