tisdag 9 februari 2010

Tack!

Vi har inte haft några besök än, men vänner, släktingar och bekanta hittar på egna sätt att uppvakta oss. Två av våra hyresgäster ställde blommor och kort i tvättstugan när vi hade tvättid, grannarna kom över med blommor och det dyker upp kort och små paket på posten titt som tätt. Min kära vän Sofie skickade en fin ask och ljuvliga små rosa angorasockor och min gammelmormor Iris (101 år!) skickade en söt tröja till Irma och liten leksak till August. Vi får kort med söta dikter och hälsningar och mina föräldrar (som såklart får komma och se sitt barnbarn) hade med sig midsommarkläder (!!) till Irma, superfina blommor till oss, fler Tomas Tåget-lok till Augusts järnväg samt en baddocka till August. Tack så mycket!

Idag var vi på syskonsången och då sjöng alla för August för att gratulera honom till hans lillasyster, gissa om han var stolt!

Vi har haft hembesök av BVC idag, egentligen inga nyheter eftersom det mesta är samma som när August var liten. Irma har i alla fall gått upp drygt 200 gram på nio dagar och det är ju bra. Konstigt vore det ju annars också, hon äter ju hela nätterna.

Imorgon går August sin sista dag på Hyddan, på måndag börjar han på en ny förskola. Han ville gärna gå till dagis den här veckan, han hade tröttnat på att vara hemma med oss. Det är ju bra också, han måste få ett ordentligt avslut innan han ska byta. Han hade längtat efter att byta dagis, tills han kom underfund med att personalen inte skulle flytta med för då blev han jätteledsen. Jag grät också då, för jag tyckte så synd om honom och kände mig så elak. Men han har ju sin nuvarande plats i helt fel del av stan och någon gång ska han ändå byta och jag tror att det är bättre att göra det nu innan han börjar få mer kompisar och vill följa med hem och leka och så. Sedan är det väl lite tokigt att det belv precis när han fick syskon och har andra förändringar i sitt liv, men nu är det som det är. Det är i alla fall med lite blandade känslor vi fixar en tack- och avskedspresent till personalen för både vi och han har trivts bra på Lasstorp. Men personalen på nya förskolan verkar jättebra och jag har bara hört positivt om den förskolan så det går förhoppningsvis bra.

Just det, Irma har fått en present av oss idag också: nappen som August köpte innan hon föddes. Det gick bra, hon sög fast den direkt. Jag ville inte börja för tidigt med napp eftersom det sägs störa amningen om man har otur. Men nu tänkte jag att det nog inte finns något som kan störa den tösens amning och så frågade jag min barnmorska (och hon jobbar på amningsmottagningen) idag när jag var där och hon tyckte att vi kunde prova. Kanske att antal amningstillfällen per natt kan bli färre än 20 nu?? Nej då, riktigt så illa är det inte, i natt sov hon nog nästan två timmar en gång. Värre var det för ett par nätter sedan, då åt hon nog en gång i halvtimmen + att det tog henne ungefär en halvtimme att äta klart = konstant amning...

Inga kommentarer: