lördag 6 februari 2010

August och lillasyster

August tycker att det är lite dålig fart på lillasyrran, hon har ju knappt öppnat ögonen sedan hon föddes. Så idag när hon var vaken en liten stund mitt på dagen sprang han glädjestrålande runt och ropade:

"Äntligen! Hon har vaknat! Jag har blivit storebror!"

Hon höll sig vaken och fick för första gången sitta med vid matbordet i mitt knä. Då kom nästa kommentar (med sträng röst):

"Mamma nu kladdar du inte ner min gulliga bebis!"

Nu har hon en kort liten vakenstund igen och Rickard har genast satt igång hårdträning.
"Titta häråt Irma!" "Bra, nu tittar vi åt andra hållet." "Det där är laaampan!

...

3 kommentarer:

mamma sa...

Jag sitter och ler för mig själv när jag läser August kommentarer :)
mamma

Maria sa...

ja du får så klart inte slabba ned henne Marie! han har helt rätt! ;)

Challe sa...

Hahahaha. August! Bästa kommentarerna! :) Härligt sagt! Hoppas allt är bra med er! Kram