onsdag 20 januari 2010

Onsdagkväll

Ja så här kan det se ut en vanlig vardagkväll hemma hos oss, killarna lagar mat medan jag ligger på soffan ;-). Jag är lite rädd att August ska bränna sig, men Rickard säger att August vet hur han ska göra och så skyddar ju spisskyddet också. August är rätt så försiktig också så det går nog bra, jag ska inte lägga mig i... Vi brukar låta August vara med och skära grönsaker också och då använder han en liten kniv som är ganska vass, jag räknar med att han inte klarar av att skära av sig fingret. Han skar sig litegrand en gång så att det behövdes plåster, men annars brukar det gå jättebra. Han är väldigt koncentrerad och vi har ju honom såklart under uppsikt hela tiden. Men Rickard är bättre än jag på att låta August vara med i köket, han tål mer kladd än jag gör.



Idag har jag varit hos frissan, det blir inte så ofta. Men nu är jag nyfärgad och klippt och det var skönt. Det lär ju dröja innan nästa gång så det är skönt att ha det gjort.

Jag har visst fått ärva Augusts förkylning, men jag har ingen feber och jag har inte ont i halsen som jag brukar få så det känns rätt OK även om jag är jättesnuvig. August är pigg (och glad önskar jag att jag kunde skriva...) och ska få gå till dagis imorgon. Både han och jag längtar (oj vilken dålig mamma jag är som skrev det där!).

Inga kommentarer: