tisdag 26 januari 2010

Lilla killen!

Har varit iväg med August till vaccinationscentralen idag så han fick den andra sprutan, det gick galant. Det var ingen kö alls idag, sist fick vi vänta en timme. Det var dock upptaget hos alla vaccinatörer, men vi behövde bara vänta någon minut innan det blev ledigt. Alla andra barn som var där storgrät så jag var lite rädd att han skulle bli skrämd, men inte. Han var väldigt bestämd med vilken arm han ville ha sprutan i, sedan satt han och pratade lite med vaccinatören innan hon stack. Han rörde som vanligt inte en min och det är skönt för ett mammahjärta, tänk om vi hade varit tvungna att hålla fast honom.

När vi gick därifrån talade han om för mig "att man måste ta en spruta ibland mamma, för att inte få en massa baciller". Skönt att han tycker om att ta sprutor och gå till doktorn, det underlättar ju att de inte är rädda. Snart ska han få en påfyllnadsspruta med TBE-vaccin också, det blir den tredje och sedan ska han vara skyddad i tre till fem år. Undrar just när jag ska kunna vaccinera mig mot det? Jag har varit gravid eller ammat alla somrar sedan 2006.

Inga kommentarer: