lördag 16 januari 2010

Kom ut nu bebisen!

Jag har nästan kommit till kryckstadiet, det är inte så kul. Jag var hemma idag när August och Rickard var på kalas, för jag kände mig inte så pigg. Men jag ville ha lite luft och försökte mig på en liiten sväng på stan, det gick jättedåligt! Hade inte magen varit i vägen så hade jag nog spruckit upp i "sömmarna" och fått jättelånga ben kändes det som.

Jag är så uttråkad när jag inte kan göra något, nu kan jag verkligen inte låta bli att låtsas om att jag har ont. Jag grät nästan när jag kom till barnmorskan igår och då har jag bara ett par hundra meters promenad till sjukhuset. Det är ju fortfarande nästan tre veckor kvar till bf, men det kan jag nog stå ut med (eller jag har ju inget val), men tänk om det är två veckor till. Det tyckte dock inte min barnmorska att det skulle behöva vara. Hon lovade absolut ingenting, men hon antydde att om det inte kommit någon bebis när jag gått full tid så skulle hon se lite hur läget var, hur förberedd kroppen verkar vara och sedan ta en diskussion med Nyköping. Vilket jag tolkade som att om kroppen börjar vara redo så kanske jag får lite hjälp på traven. Känns som en tröst att jag förhoppningsvis inte behöver gå fem veckor till i alla fall.

1 kommentar:

Titti sa...

Jag blev igångsatt 5 dagar ef BF pga mina foglossningar. Var inne på BF och kollade, men då var det inte "klart" så jag fick en ny tide ef 4 dagar och fick komma in igen dagen efter för ett litet piller och en EDA. Underbart!
Hoppas det är klart snart för dig också!