onsdag 13 januari 2010

Förberedd!

Idag är bebisen "färdigbakad", jag är i vecka 37+0 och bebisen räknas inte längre som för tidigt född om den föds nu. Jag har inte riktigt räknat med att bebisen ska komma tidigare än beräknat - trodde jag... När jag tänker efter så har jag nog ändå förberett mig på att den kan komma när som helst, jag har nämligen fixat en hel del:
  • BB-väskan är packad
  • Storebrorspresent är inhandlad och inslagen
  • Alla bebiskläder, filtar, täcken, lakan och handdukar är tvättade, strukna och fint ihopvikta i skåp och lådor
  • Jag har städat garderober
  • Jag har läst på (och tränat lite) om andning
  • Jag har tömt och laddat våra kameror
  • Jag har gett mina föräldrar all info som kan tänkas behövas när de ska vara barnvakt, bland annat telefonnummer till dagis
  • Jag har lagt in telefonnumret till förlossningen i min mobil
  • Skötbord, vagn och vagga är i ordning

Nu ska jag bara sätta in de sista korten i album, baka lite bullar, gå på fotvård imorgon och så ska jag lära mig förlossningsomkopplaren på TENS:en, sen kan bebisen få komma... Och det gör inget om jag hinner med mitt frisörbesök den 20:e och min kusins 20-årsfest den 23:e heller...

Inga kommentarer: